„Zaruri si carti”

Mi-am desfacut o bere… poate o sa vad altfel lucrurile dupa cateva inghitituri, si scriu si eu un articol pro, ca toate celalalte.

Sau…poate nu.

Din nefericire, nu am mai fost de vreo luna la teatru. Si imi era tare dor. Pusesem ochii pe o piesa de ceva timp, iar de data asta chiar am reusit sa ajung la ea:  „Zaruri si carti”. Citisem diverse articole despre piesa, toata lumea fusese foarte incantata, nu aveam niciun motiv sa imi fac griji ca ceva ar putea sa nu fie ok.

Insa…nu pot sa zic ca m-a impresionat. Nu ca si… comedie.  Am fost la zeci de piese de genul, in Green Hours, sunt deja educata cu stilul asta de teatru insa…nu a ajuns la mine la modul la care ar fi trebuit. Petre Fumuru nu mi s-a parut persoana potrivita pentru rolul angajatului, nu stiu exact de ce. Poate ca ar fi fost nevoie de un actor care ar fi putut parea mai putin „cool”, care ar fi putut fi mai umil, mai relaxat. Textul insa a fost…genial. E una din piesele alea, care ma fac la final  sa imi doresc  sa cer textul, pentru a-l reciti si a ajunge sa fac anumite obsesii fata de unele replici:P. Parca asistam la o piesa de-a lui Eugen Ionesco, in care dialogul este unul al surzilor. Pana si Florin Piersic Jr spusese intr-un interviu : „Nu e genul de piesa de la care spectatorul pleaca frustrat si chinuit de intrebari existentiale, e o comedie de situatie, scrisa genial.” Si ca veni vorba de Florin Piersic Jr: a fost prima piesa de teatru in care l-am vazut. Am ramas fascinata. La un moment dat am realizat ca, fara sa vreau, atentia mea era concentrata doar asupra lui, ca si cum partea din dreapta a mesei se estompase.  Am observat cu nesat (randul 2 chiar a fost un mare noroc pentru mine) fiecare gest, fiecare reactie. Geniala interpretare.

Piesa ar merita vazuta, dar din punctul meu de vedere, nu cu pretentia de a fi o comedie reusita. Nu pot sa zic, am ras, sunt situatii si replici care te fac sa razi cu gura pana la urechi, insa textul este de asa natura incat zambetul ramane in mare parte undeva pe interior, este suficient de subtil umorul incat nu te face sa razi la fiecare 3 minute pana iti dau lacrimile. Si normal, merita vazuta pentru interpretarea de exceptie a lui Florin Piersic Jr.

4 comentarii

Filed under Teatru

4 responses to “„Zaruri si carti”

  1. deci ai fost la teatru ha!?

  2. M-as muta la teatru daca as putea😛

  3. Marian

    O noua rubrica pe blogul tau.Imi place cum se dezvolta.Pe noi cand ne mai scoti la un teatru?

Lasă un răspuns

