”Dinastia Efros”


Cat m-am bucuar ca am castigat o invitatie la teatru! Nu mai castigasem ceva de genul de la un Gaudeamus de acum ani buni, si totul a fost atat de rapid, incat m-am trezit in doua minute cu o invitatie, chiar de pe facebook:)) Mai avusesem o tentativa la finalul lui decembrie de a ajunge la TES (Teatrul Evreiesc de Stat), insa din pacate nu am mai ajuns la „Tragedie Dentara”.

De aceasta data insa am fost la „Dinastia Efros”, un spectacol in limba idis,tradus in romana. Sala a fost goala… la un moment dat, cineva spunea ca s-ar putea sa nu se mai tina piesa. La cat de ger a fost, nici nu e de mirare, aseara chiar am simtit ca urasc iarna din tot sufletul. M-am simtit ciudat la inceput. Mirosea a …teatru vechi, scaunele de lemn, frumos sculptate aveau un fel de prize in manerele de lemn, unde a trebuit sa punem un receptor, din care primeam traducerea in romana. In primele minute am stat cu un deget la urechea fara receptor, sa aud doar traducerea, fara cuvintele in limba idis ce suna atat de ciudat. Nici nu mi-am dat seama cand piesa m-a prins atat de tare, incat nici nu mai simteam ca am un receptor la ureche🙂.

Mi-a placut mult sala, desi se vede ca nu a mai fost renovata de ceva vreme…are un aer burghez, cu draperiile asortate cu tapetul si culoarea scaunelor, cu lojele mici si cochete. Domnele din personal de un bun simt extraordinar, ne-au facut sa ne simtit bineveniti, chiar daca eram doar o mana de oameni.

Piesa a fost foarte tare. Un subiect mereu actual, indiferent de secolul in care traim, cu niste actori care au dat tot ce au avut mai bun in cele aproape doua ore pe scena. Personajele foarte bine conturate, pe parcursul piesei se transforma mult, intr-o maniera imprevizibila as putea spune. Cine ar fi zis ca doamna Efros, cea in fata carora toti isi plecau capul si orgoliul,va ajunge sa plece din propria casa, din cauza norei parvenite?…

Nu povestesc nimic altceva, merita vazuta!

PS :
Dinastia Efros

De Iacob Gordin

Regia: Kincses Elemer

Cu: Leonie Waldman Eliad, Geni Brenda, Nicolae Calugarita, Lucia Maier, Boris Petroff, Marius Calugarita, Luana Stoica, Alexandra Fasola, Darius Daradici, Alina Tomi, Iolanda Covaci, Viorel Manole, Monica Florescu, Loredana Klein

Lasă un comentariu

Filed under Teatru

Lasă un răspuns

