”Fanfan” – Alexandre Jardin

Povestea ei a inceput cu mult timp in urma, pe vremea in care lucram in Genpact si am aflat ca un coleg de-al meu, Cosmin, o tradusese pentru cei de la Humanitas. Nu i-am acordat atunci atentia necesara, insa am gasit-o vara trecuta, la Bookfest, intr-un morman de carti. M-a apucat un dezgust total…era literatura calcata in picioare…la propriu. Am luat-o acasa si am pus-o la loc de cinste, insa nu am avut puterea sa o citesc pana acum. Citisem despre ea pe net, si ma lasase cu sentimentul ala de … trebuie sa fiu foarte ok eu cu mine pentru a citi acest roman: inca din cela cateva randuri imi dadusem seama ca povestea semana foarte tare cu ceva prin care trecusem, si la care nu mai vroiam sa ma gandesc.

Da, banuiesc ca am citit cartea asta cu atata pasiune deoarece nu am reusit sa depasesc gradul ala al lecturii in care te identifici in diverse fragmente cu unul din personaje.

Abia astept insa momentul in care o s-o mai citeasca cineva cunoscut: sunt chiar curioasa daca m-a fascinat atat de tare doar pentru ca m-am identificat putin cu un personaj, doar pentru ca stiam foarte bine ”sentimentul”, sau pentru ca este intr-adevar un roman reusit.

Cartea mi s-a parut delicioasa. Vroiam sa citesc ceva usor, care sa ma faca sa nu mai las cartea din mana, dar care sa nu fie previzibil, sa nu ma plictiseasca. Am avut parte prin cartea asta de mai mult decat ma asteptam.

Romanul este de fapt povestea  pasiunii lui Alexandre Crusoe, pentru Fanfan Sauvage: scris la persoana I, cu o sinceritate debordanta, cu fragmente de o delicatele incredibila. Nu stiu de ce, dar a reusit sa dea nastere in mine la starea pe care o aveam in urma cu 15 ani, cand citeam ”Invitatia la vals” a lui Drumes; m-am indragosit de acest roman din primele 20 pag.

Un rezumat pe masura se poate gasi pe Buzz…litteraire, iar citatele care m-am impresionat cel mai tare aici.

8 comentarii

Filed under Carti

8 responses to “”Fanfan” – Alexandre Jardin

  1. Hahhahaaha…E ceva ciudat cu cartea asta:)
    Eu am vazut prima oara filmul prin vara lui 2010 si mi-a placut mult. La aproape un an distanta, in timp ce ma aflam intr-o scurta vizita in Brasov am fost din intamplare la un targ de carte. Persoana la care eram in vizita si-a cumparat cartea pentru ca ii spusem eu ca mi-a placut mult filmul. Ajuns acasa am zis sa o rasfoiesc putin..atat mi-a trebuit…am citit-o toata in noaptea respectiva si pot spune ca mi-a placut chiar mai mult decat filmul:)

  2. Chiar foarte interesant! Mie mi-a fost si frica sa ma mai uit la film, de teama ca o sa ma dezamageasca prea tare. E interesant cum unele carti au o anumita ”vraja” in cel mai pur sens al cuvantului!

  3. Merita sa te uiti si la film:)
    Daca stau bine sa ma gandesc si filmul mi-a facut „probleme”:)) Mi-a luat o vesnicie sa il gasesc(si crede-ma, nu mi se intampla des asta:D). Dupa ce l-am gasit a trebuit sa caut si o titrare in limba romana, dar a meritat.

  4. Hm…ma risc atunci in weekend, si-ti dau un semn:)). By the way, foarte ”ingrijit” blogul tau!

  5. Hmmm….defineste, te rog, „ingrijit” :))

  6. In alta ordine de idei…sa stii ca de vreo ora si ceva am rasfoit si eu blogul tau:) Chiar ma gandeam ca nu s-a mai intamplat de mult una ca asta.
    In plus am adaugat si vreo 2 carti pe lista mea de carti pe care urmeaza sa le citesc, dar si o melodie care e pe repeat de vreo 15 minute (U2 – Electrical Storm).

Lasă un răspuns

