”Eat, Pray, Love” – Elisabeth Gilbert

Nici nu stiu ce sa scriu de cartea asta. Nu m-as fi gandit ca o sa ajung sa o citesc, nu e ”deloc stilul meu”, vorba Alinei, dar se pare ca ”universul” m-a facut sa o citesc, prin diverse intamplari ce mi-au pus cartea in mana la propriu (asta ca sa intru putin in stilul cartii).

Primele pagini mi s-au parut foarte plictisitoare si daca nu as fi fost in tren si nu ar fi fost singura carte necitita, nu cred ca as mai fi scris acum. Mai apoi, de-a lungul lecturii am trecut prin diverse stari. Am simtit-o ca pe o carte usurica tare. Nu mi s-a parut amuzanta atunci cand ar fi trebuit, si nici profunda acolo unde intentiona. Mi s-a parut ca intamplarile puteau fi relatate cu mai multa…viata. Am simtit-o ca si cum ar fi fost plina de praf, si eu am fost nevoita sa citesc pe deasupra. Da, nu a ajuns suficient la mine.

Introducerea despre cum e structurata cartea m-a facut sa am asteptari prea mari. Mi s-a parut tare interesanta ideea de ”japa mala”, si ca asa cum ”japa mala” are 108 margele, asa si cartea are 108 capitole, impartite in 3: Italia, India si Indonezia.  In afara de impartirea in 3, nu am simtit povestea fiecarei”margele” prea bine delimitata. Mi s-a parut doar un mod de a-l vraji pe cititor, fara continut insa.

Mi-a placut excursia in Italia. Pe langa faptul ca ori de cate ori citeam mi se facea foame😛, cartea m-a prins cu…pasiunea lui Liz pentru mancare, prin relatia ei speciala cu pizza, pastele vinul si celalalte bunatati. De asemenea mi-a facut placere modul de a descrie micile descoperiri din Italia: fantanile, tavernele, oamenii.

India nu m-a impresionat foarte tare in schimb. Nu sunt un om religios in sensul clasic al cuvantului. Mi se par de admirat oamenii ce reusesc sa se re/descopere meditand, dar never been there. Am citit capitolul asta mai mult…informativ.

Indonezia insa a fost deja putin cam mult pentru mine. M-am plictisit destul de repede de raiul pe pamant. Mi-a placut insa cum e realizat vraciul, Ketut.

Recunosc ca m-au impresionat cateva episoade din carte:

– in Italia, cand fac un fel de Ziua Recunostintei, si toti multumesc pentru ceva anume;

– in India, cand Liz e pusa sa se suie pe cel mai inalt turn al ashramului, de unde poate vedea intregul sat, si citeste hartiuta primita de la instalatorul poet;

– in Indonezia cand prietena ei, Wayan, afla ca Liz stransese bani de la toti prietenii ei pentru a-i cumpara o casa.

8 comentarii

Filed under Carti

8 responses to “”Eat, Pray, Love” – Elisabeth Gilbert

  1. Am incercat si eu sa o citesc, dar nu m-a prins, din pacate. Am incercat chiar si filmul, dar am avut aceeasi reactie. Nu stiu, poate imi trebuie ceva ce nu am sa citesc cartea asta.

  2. Cred ca e o carte pentru…femei mai mult, si pentru femeile care au nevoie de o mana de ajutor la un moment dat. Ai incercat ”Ultimul barbat american”?

  3. N-am auzit pana acum de Ultimul barbat american. Fa-mi un teaser, sa nu ma trezesc ca nu-mi place pe la mijloc🙂

  4. Nu l-am citit:)) E tot de aceeasi autoare, si auzisem ca asa cum ”Eat, Pray, Love” e o carte pentru femei citita si de barbati, ”Ultimul barbat..” e scrisa pentru barbati. Bine… daca vrei sa citesti ceva bun insa, nu cred ca Elisabeth Gilbert e tocmai autorul potrivit.

  5. Bine ca am intrebat🙂

  6. Cel putin asta e parerea mea :)…

  7. Nu zic sa citeasca tot ce vinde cred ca e imposibil, dar nu stiu ma astept sa stie cate ceva despre carte sau despre stilul autorului in general.

Lasă un răspuns

