”Paradoxul Fotografiei” -Annie Ernaux & Marc Marie

S-au scris suficient de multe lucruri despre cartea asta, desi personal nu stiam nimic de ea inainte sa o gasesc parasita pe un raft.  Era tot de la Pandora, si mi-am zis : ”Hai, ia inca o carte usurica, de citit pe tren.”.

Am ramas insa surprinsa, nu e deloc superficiala. Am simtit-o… originala prin continut si prin modalitatea de organizare a capitolelor, intima, fara sa fie absolut deloc vulgara. Sensibila.  Usor de citit.

Ce mi s-a parut interesant e ca a doua zi dupa ce am citit-o simteam nevoia sa vorbesc despre ea, si sa incerc sa-i fac pe oamenii din jurul meu sa o citeasca: de fapt, cred ca sunt curioasa de cum ar fi perceputa de ceilalti, daca fascinatia altora ar fi la fel de mare (desi intitial credeam ca doar lui Rafi ar putea sa-i placa).

Autoarea isi inchieie cartea cu :

” Ma intreb daca nu cumva am explorat si am reunit, pur si simplu, intr-un text, dubla fascinatie pe care am avut-o intotdeauna fata de fotografie si de urmele materiale ale unei prezente. Fascinatie care, pentru mine, mai mult ca niciodata, este cea a timpului.”

Lasă un comentariu

Filed under Carti

Lasă un răspuns

